Binnenshuis barbecuen bijna fataal in gasloos Apeldoorn

Dat een deel van Apeldoorn door vervuilde gasleidingen niet kan koken, is een aantal mensen in die plaats bijna fataal geworden. Ze raakten onwel, omdat ze binnenshuis aan het barbecuen waren. Dit meldt de NOS. 

Er kwam giftig koolmonoxide vrij, waarna een ambulance moest worden ingezet om de mensen te behandelen.
Ongeveer 540 woningen in de stad zitten sinds gisteren zonder gas, nadat er gisteren modder in een gasleiding terecht was gekomen. De brandweer en gemeente waarschuwen nu om niet binnen te koken met een barbecue of campingstelletje. De brandweer stelt dat dit levensgevaarlijk is.
Ook waarschuwt de brandweer voor het gebruik van elektrische kachels. Deze moeten wegens het enorme stroomverbuik op een stopcontact in de muur worden aangesloten. Als deze aangesloten worden op een stekkerdoos, kan dit oververhitting of brand veroorzaken.
Het incident met de barbecue is voor zover bekend het eerste sinds de gasleidingen verstopt raakten.
d4agphhcj7m4d3agerwnd9rrj-w620-h100-f-be
Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook? Druk op de “Vind ik leuk”-button. Liever via Twitter? Druk op de “Follow”-button. Klik HIER