Tactus Verslavingszorg is voor de NRC Charity Awards geselecteerd als één van de 25 goede doelen voor een advertentiecampagne bedacht door jong talent van de Willem de Kooning Academy.
Campagne van Tactus over gezond bezig zijn en drinken van alcohol
De NRC Charity Awards zijn een initiatief van het NRC en bedoeld om goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Studenten van de Willem de Kooning Academie ontwikkelen een campagne voor de genomineerden.
De campagne van Tactus is gericht op mensen die bezig zijn met hun gezondheid (en voeding), maar wel (teveel) drinken en zich niet bewust zijn van de gezondheidsrisico's. “We zien veel mensen die bewust bezig met hun gezondheid. Dat je daarvoor gezond moet eten en genoeg moet bewegen weten we wel, maar de ongezonde werking van alcohol vergeten we voor het gemak maar even. Alcohol past niet in een gezonde leefstijl; zo simpel is het”, aldus Jeannette Ooink van Tactus.
Stemmen voor de publieksprijs
Het publiek kan
hier stemmen op de 25 kanshebbers. De organisatie met de meeste stemmen wint de publieksprijs. Daarnaast beoordeelt een vakjury onder leiding van hoofdredacteur Peter Vandermeersch alle inzendingen en selecteert hieruit drie winnaars. De jury let hierbij op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap.