Innoveren in Verzekeringsland met EAC advies

Modern en toch vertrouwd met EAC advies

De verzekeringswereld heeft een beetje een ‘stoffig’ imago. Het goede nieuws is echter dat we bij EAC advies juist het tegendeel willen bereiken. Met je tijd meegaan is belangrijk – dat spreekt juist in deze wereld voor zich – maar je moet waken dat je mensen niet dwingt om mee te doen. Niet iedereen is immers dol op e-mailen, skypen, what’s appen, Facebooken en Twitteren. Wat is er mis mee om gewoon op te bellen? Niets natuurlijk! 
Daar wil EAC advies het beste van beide werelden bieden. En dat doen we ook. Onze specialisten zijn ‘oud en vertrouwd’ gewoon telefonisch op kantoor bereikbaar. Maar ook via de eigentijdse digitale routes via e-mail, Facebook, Twitter en zelfs een gloednieuwe App voor uw mobiel of tablet!
Want we merken in de praktijk dat steeds meer communicatie vooral via e-mail gaat. Mensen scannen hun vrijwaringsbewijs in, mailen een aanvraagformulier retour en sturen vaak ’s avonds nog even een vraag of wijziging door. Voordeel hiervan is dat we ze heel snel bijna heel de dag door kunnen bedienen. Nadeel is dat schrijven soms meer van je vraagt om zaken goed uit te leggen, maar… dan pakken we gewoon even de telefoon. Optimaal informeren staat voorop.
h5qaxbhhlvibdacdrrwsqiyh1-w300-h250-f-be
De App
Over deze App gesproken: deze is door Van Kampen Groep gelanceerd. Dat vereist misschien enige uitleg. Het is namelijk de zogenaamde ‘ volmacht verzekeraar’ waar EAC advies haar verzekeringen collectief voor u onderbrengt bij een enorm brede selectie van 19 verschillende A-labels. 
De App is beschikbaar voor zowel Apple als Android gebruikers en is na het verzenden van onze digitale nieuwsbrief al ontelbare malen gedownload. Hij voldoet kennelijk in een behoefte en we hebben er ook vele positieve reacties op gekregen. Wat kunt u er allemaal mee? 
We geven wat voorbeelden. U kunt via de App direct contact met ons opnemen. U kunt een schade melden en daarbij direct foto’s meesturen die u ter plekke met uw telefoon of tablet van de schade maakt. Maar u kunt er bijvoorbeeld ook informatie vinden, het antwoord op veelgestelde vragen doorlezen en nog veel meer. De applicatie (want daar staat de afkorting voor) zal in de toekomst nog verder opgewaardeerd worden, dus hou onze nieuwsbrief en de ’App winkel’ vooral in de gaten.
Hoe werkt het?
Wilt u hem gratis downloaden ga dan naar de Itunes of de Google store en installeer hem op uw telefoon of tablet. U dient éénmalig een wachtwoord op te vragen om hem in te stellen, deze kunt u opvragen op [email protected]
Naast innovaties zijn er intussen ook ontwikkelingen die terug geschroeft worden. Zo blijkt de no-claimbeschermer toch echt een uitstervend product te zijn. Er zijn nog slechts enkele verzekeraars die hem bieden. 
De reden? Verliezen op de schadeportefeuilles waar de bestuurders die schadevrije rijden voor opdraaien. Tenslotte moeten verzekeraars schades in die constructie wel uitkeren zonder dat ze de gangbare premiestijging kunnen doorberekenen? Maar goed nieuws: uiteraard blijft de beloning voor mensen die veel jaren schadevrij hebben gereden zeker bestaan. Na een eerste ‘schuldschade’ geniet u dan éénmalige bonusbescherming.  
Gemiddeld bereik je die bescherming vanaf ongeveer 14 schadevrije jaren, maar ook daar zie je veranderingen ontstaan. Verzekeraars passen langzaam maar zeker hun bonus/malustrede aan waardoor het langer duurt voordat je de beschermingstrede hebt bereikt. Vanzelfsprekend is dat weer een aspect dat wij namens onze cliënten in de gaten houden. Zo nodig adviseren we dan een verandering.
Innovatie of vanzelfsprekendheid?
Je ziet de laatste tijd steeds meer reclames van het type ‘EAC advies doet voor u een polis check, kom daarom bij ons.” Als lokkertje makkelijk gezegd, maar de praktijk is weerbarstiger.  Goede service vraagt aandacht, tijd en kennis.
Al vijf jaar lang worden maandelijks bij ons de verzekeringen van vele duizenden EAC deelnemers verlengd. Dat zou best met één druk op de knop uit de computer kunnen komen om dat dan per e-mail of post naar onze relaties te zenden. Niets is echter minder waar, want wij willen niet dat ‘onze’ relaties maar klakkeloos stijging na stijging worden voorgeschoteld. 
Bij EAC advies zult u nooit het gevoel hebben dat het na het eerste voordeel van de nieuwe verzekering zogezegd stil wordt. Bij elke verlenging en nieuwe polis gaan we een ouderwetse handmatige controle in. Wanneer wij op basis van onze ruime ervaring menen dat een premie onacceptabel stijgt zoeken we een alternatief. Dat hoort u dan van ons per e-mail, post of wederom met een telefoontje. 
Niet altijd vinden we een goedkoper alternatief, maar dan is er toch even dat contactmoment om te bespreken wat er speelt en waarom het is zoals het is. Cruciaal, naar onze smaak. Verzekeren is niet alleen ‘premie betalen en een schade uitbetalen’, het is meer. U mag ervan uitgaan dat EAC advies alle kennis in huis heeft, zodat u niet alle ‘kleine lettertjes’ hoeft te lezen. Mocht het voor u dan toch een keer tot een schade komen, dan willen de verzekerden gewoon dat het fijn en liefst zo snel mogelijk afgewikkeld wordt. 
h5qaxbhhlvibdacdrrwsqiyh1-w300-h250-f-be
Polissen vergelijken als de premie stijgt? Innovatie in verzekeringsland? Al jaren hebben we als devies dat service voorop staat. Het contact met onze relaties – vrijwel altijd een plezierig contact – is zeer waardevol. Ook voor ons! 

Reacties