Plus wil geen vrolijke plaatjes meer op snoepverpakking

Foto: Plus

De Plus supermarkt wil verpakkingen die kinderen moeten overhalen tot het aankopen van minder gezonde huismerkproducten een halt toeroepen.

Eén op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar heeft overgewicht. Een teveel aan kilo’s is een ernstig toenemend probleem. Het wordt ze ook wel lastig gemaakt. Een vrolijke bij op je Honingringo-ontbijtgranen en een koe op je pakje drinkyoghurt. Lekker, ontbijten voor je naar school gaat is gezond, maar in dit soort producten zitten veel suikers. De verpakkingen zijn zo gemaakt dat het lijkt of je gezond bezig bent.

Plus wil dat dit soort artikelen van een andere verpakking wordt voorzien zodat ze minder aantrekkelijk worden om te kopen. Net als de suikers in het product is de reclame op de verpakkingen schuldig aan het toenemend overgewicht. Een aantrekkelijke verpakking van een product vergroot de verkoop ervan.

Eerder dit jaar werden zestien supermarkten waaronder Plus door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt omdat zij tegen de regels in adverteerden voor te vette of te zoete artikelen. Die advertenties stonden in het blad Tsjakka dat in die zestien supermarkten gratis wordt verspreid met maar liefst 2 miljoen stuks…..

Plus supermarkten wil de komende jaren producten aanbieden onder het motto: ‘Goed eten, daar houden we van.’. De winkel gaat dan ook gezondere producten meer aantrekkelijk maken.

Bron: Plus

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen