Wild op de Veluwe thema Apeldoornse fotowedstrijd

Foto: Pixabay

Een fotowedstrijd waarin het wild op de Veluwe een hoofdrol heeft: dat is Wild Nieuwsgierig. Iedereen kan tot uiterlijk 31 maart 2018 zijn of haar mooiste foto inzenden.

Wild Nieuwsgierig

Op 12 april wordt de winnaar bekendgemaakt. De tweejaarlijkse fotomanifestatie Apeldoorn Fotostad en Apeldoorn Marketing, de citymarketingorganisatie van Apeldoorn zijn initiatiefnemers van deze wedstrijd. De film WILD, bonte families op de Veluwe draait vanaf 1 februari in bioscopen in Nederland. Het is de eerste bioscoopfilm van filmmaker Luc Enting. Hij bracht ruim twee jaar lang vele uren in tentjes en hutjes op de Veluwe door om de schuwe dieren op hun allermooist in beeld te brengen. De hoofdrolspelers in de film zijn het edelhert, het wilde zwijn en de vos. We zien hoe deze dieren door de seizoenen heen op zoek gaan naar voedsel, hoe ze hun partners ontmoeten en hun nakomelingen grootbrengen. Daarbij moeten ze de nodige uitdagingen overwinnen.

Wild in beeld brengen

Apeldoorn Fotostad en Apeldoorn Marketing grepen de film WILD aan om erachter te komen welk beeld inwoners en bezoekers hebben van ‘wild’ op de Veluwe. Dit doen de organisaties door een speciale fotowedstrijd te houden met het thema Wild Nieuwsgierig. Wat heeft de Veluwe mensen te bieden, wat het maakt zo bijzonder en verrassend? Jeffrey De Grijs, voorzitter van Apeldoorn Fotostad: “We nodigen mensen uit om het vooral zelf te gaan ontdekken. Wat valt je op, wat maakt het fragiel of groots? Waardoor word je nieuwgierig om het in beeld te brengen?” Ilse Harmelink, directeur van Apeldoorn Marketing, is benieuwd naar de mooie afbeeldingen van dieren die ‘gewoon’ om ons heen leven op de Veluwe. “We worden omringd door de meest prachtige flora en fauna. Ik kan niet wachten om te zien hoe bezoekers en inwoners dat door hun lens zien.”

Meedoen aan de fotowedstrijd

Iedereen kan zijn of haar mooiste wildfoto uploaden via de website apeldoornfotostad.nl/wild. Inzenden kan tot uiterlijk 31 maart 2018. Op 12 april worden de drie winnaars bekendgemaakt. De jury bestaat uit onder anderen uit natuurfotograaf Jan Vermeer, Hans Hogenbirk van IVN Apeldoorn, Jeffrey de Grijs en Ilse Harmelink. De nummer 1 van de actie mag op safari, inclusief overnachting en een wilddiner bij Charme Hotel Hoog Soeren. Voor de nummers 2 en 3 zijn ook leuke prijzen te winnen, houd hiervoor de website van Apeldoorn Fotostad in de gaten.

Over Apeldoorn Fotostad

Apeldoorn Fotostad is een stichting en platform voor iedereen die fotografie een warm hart toedraagt. De tweejaarlijkse fotomanifestatie Apeldoorn Fotostad streeft naar een breed programma voor alle leeftijden en alle niveaus van fotografie. Van jong tot oud en van belangstellende tot professional. In de periode van 28 augustus t/m 27 oktober zijn er tal van fotografie-activiteiten. Voor meer informatie: apeldoornfotostad.nl

Over Apeldoorn Marketing

Apeldoorn Marketing is de citymarketingorganisatie van Apeldoorn en actief op het gebied van promotie, informatieverstrekking, onderzoek en dienstverlening. De ambitie van Apeldoorn Marketing is het bevorderen van een positief klimaat op het gebied van wonen, werken, ondernemen en vrijetijdsbesteding in Apeldoorn. Voor meer informatie: gewooninapeldoorn.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen