Albert Heijn: Van tuintjes naar dino’s

Foto: Youtube Still 247Green

Jammer, we kunnen niet meer sparen voor de moestuintjes van Albert Heijn. We hebben met elkaar wel ons best gedaan, er gingen maar liefst meer dan 47 miljoen moestuintjes over de toonbank. Kinderen stonden voor de supermarktdeuren te wachten om dat ene moestuintje nog te scoren en ouders/verzorgers bedachten desnoods boodschappen om het toch allemaal nog voor elkaar te boksen.

Albert Heijn blij met omzet

Albert Heijn was ook blij, we hebben met dit marketingtrucje voor 700 miljoen euro aan extra omzet gezorgd! Ze doen het goed, dit soort acties. De meest geslaagde actie in de geschiedenis was toch wel de Flippo-actie van Lays. Dit chipsmerk zag zijn omzet destijds met maar liefst 40 procent stijgen!

Hopelijk verdwijnen met de afgesloten spaaractie niet ook de moestuintjes naar het vergetelhoekje om een stille dood te sterven. Napraten over de moestuintjes, tips en recepten uitwisselen, het kan nog steeds!

Dinosaurusplaatjes en virtual reality

De volgende actie is al weer aangekondigd! De succesvolle samenwerking met bioloog Freek Vonk wordt voortgezet en dit keer draait de actie om plaatjes van dino’s, een virtual reality-bril en een app waarmee je een aantal dino’s kunt zien bewegen. Wie een van de twintig speciale kaartjes scant, ziet een dinosaurus in 3D geprojecteerd in de werkelijke wereld. Ook zijn er plaatjes met speciale effecten als geur of ‘glow in the dark’.

Deze ‘dino’ spaaractie komt niet uit de lucht vallen maar staat in het teken van de komst van de Tyrannosaurus Rex die in september naar Nederland wordt gehaald door Naturalis. Deze ‘dino’ is in de VS opgegraven in 2013 en ‘luistert’ naar de naam Trix. Bioloog Freek Vonk is als wetenschapper verbonden aan Naturalis. Er zijn in totaal 160 plaatjes met feiten en weetjes over dino’s.

Het zal niet lang duren voor er weer dranghekken bij de Albert Heijn’s  staan! De spaaractie is deze week begonnen!

Meer lezen over de nieuwe actie kan hier!

Reacties